|
Nέα
σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή Δερβενίου
|
Θα
ήθελα ν’ αναφερθώ στο μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη
χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του Ο.Σ.Ε. στην περιοχή Δερβενίου
και κυρίως μέσα στο τόσο στενό (150 μέτρα, βουνό – θάλασσα) και
γραφικό Δερβένι, που να τελικά η εταιρεία (Ε.Ρ.Γ.Ο.Σ.Ε.) που έχει
αναλάβει το έργο αυτό καταλήξει στην επίγεια βόρεια χάραξη, την
προμελέτη της οποίας έχει εκπονήσει η ΕΡΓΟΣΕ, θα ήταν η καταστροφή
του Δερβενίου, διότι θα χωρίσει την πόλη στα δύο (Βόρεια & Νότια)
με αδιαπέραστο τείχος (τη σιδηροδρομική γραμμή, την Ν.Ε.Ο, τα ηχοπετάσματα
κ.τ.λ.) ανάμεσα στα δύο κομμάτια, ολοκληρωτική καταστροφή του φυσικού
περιβάλλοντος και την διάσπαση της πόλης.
Και
η δεύτερη προμελέτη προβλέπει την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής
μέσω σηράγγων στο στενό κομμάτι του Δερβενίου. Η λύση αυτή θα ήταν
η καλλίτερη, δεδομένου ότι δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, δεν χωρίζει
την πόλη στα δύο, δεν καταστρέφει το πανέμορφο καταπράσινο φυσικό
περιβάλλον, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στη λειτουργία και ζωή
της πόλης, και αν – όπως επιδιώκεται – αποδοθεί όλος ο χώρος που
καταλαμβάνει η σημερινή σιδηροδρομική γραμμή, ο σταθμός κ.τ.λ. στην
τοπική αυτοδιοίκηση (Δήμο), ώστε με κατάλληλη ανάπλαση να δημιουργηθούν
πλατείες, δρόμοι, πάρκα, χώροι αναψυχής κ.τ.λ. θα ήταν ό,τι καλλίτερο.
Όμως
η ΕΡΓΟΣΕ εντέχνως και σαφώς αποκλείει τη λύση των σηράγγων, διότι
τεχνικά είναι μεν εφικτή αλλά οικονομικά ασύμφορη, λέει, διότι είναι
πολυδάπανη, λέει, στοιχίζει – κατά τη μελέτη της – σαράντα(40) δις.
Περίπου περισσότερα από την Βόρεια επίγεια λύση!! Και
ποιος θα μπορούσε αδιαμαρτύρητα να δεχτεί την απόρριψη μιας λύσης
που είναι η καλλίτερη για το λόγο που αναφέρεται πιο πάνω.
Και
η απάντησή μας είναι μια !: Δεν ζητάμε ρουσφέτι, δεν παρακαλούμε!
Μέχρι τώρα παρακαλούσαμε! Τώρα απαιτούμε την ουσιαστική υλοποίηση
και την έκφραση συνέπειας των μέχρι σήμερα υποσχέσεων των πολιτικών
μας ότι θα βρίσκονται πλάι μας στα μικρά ή μεγάλα προβλήματα του
τόπου μας. Και το θέμα του σιδηροδρόμου είναι το μεγάλο πρόβλημα
που θα καθορίσει το μέλλον και τη ζωή τούτου του τόπου, αυτού του
πανέμορφου – κατά γενική ομολογία – τόπου.
Είναι
το πρόβλημα που θέλει τη λύση του τώρα !! γιατί αύριο – και κυριολεκτώ
- θα είναι πολύ αργά! Η καταστροφή θα έχει συντελεστεί. Είναι το
πρόβλημα για τη λύση του οποίου ο κάθε αρμόδιος και υπεύθυνος πολιτικός
ή υπηρεσιακός παράγοντας, αλλά και μοναδική ίσως ευκαιρία να αποδείξει
το πραγματικό του ενδιαφέρον και την ουσιαστική του αγάπη για το
αύριο τούτου του τόπου.
Πάντως
εμείς εδώ στο Δερβένι με καμία δύναμη και για κανένα λόγο δεν θα
επιτρέψουμε και θα παλέψουμε με όλα τα μέσα, να μη γίνει αυτή η
πανέμορφη πόλη και η γύρω περιοχή ΒΕΡΟΛΙΝΟ με «το τείχος του αίσχους».
Με καμία δύναμη δεν θα επιτρέψουμε στο όνομα της οποίας σκοπιμότητας,
προκατάληψης ή εξάρτησης να εκπατριστούν και να ξεσπιτωθούν τα παιδιά
και τα εγγόνια μας. Και έχω απόλυτη συναίσθηση αυτών που γράφω,
και δεν διογκώνω , και δεν δραματοποιώ τα πράγματα, αλλά παρουσιάζω
ανάγλυφη μια πραγματικότητα και θέλω να πιστεύω ότι από τα ίδια
συναισθήματα, τα ίδια αισθήματα, τις ίδιες σκέψεις, τις ίδιες αγωνίες
και τους ίδιους φόβους διακατέχονται όλοι οι συντοπίτες μου, αλλά
και όλοι εκείνοι που αγαπούν και πονούν αυτόν το τόπο πέρα από προσωπικά
συμφέροντα ή άλλη εξάρτηση και σκοπιμότητα.
Υπάρχει
εδώ διάχυτη η αίσθηση, που εγγίζει τα όρια της βεβαιότητας, ότι
οι αρμόδιοι, οι υπεύθυνοι και οι όποιοι άλλοι παράγοντες που σχεδιάζουν
αυτή τη λύση, που για μας είναι καταστροφή με την Βόρεια επίγεια
λύση της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής αγωνίζονται με διάφορους
τρόπους, επιχειρήματα και μεθοδεύσεις να μας πείσουν ότι η λύση
με τις σήραγγες, που είναι για μας η μοναδική για τους λόγους που
αναφέρονται πιο πάνω, είναι πολυδάπανη και επομένως οικονομικά ανέφικτη.
Όμως δεν μας έπεισαν και δεν θα μας πείσουν όσο και αν επιμείνουν.Το
μόνο που θα πετύχουν θα είναι να φορτωθούν τη μεγάλη ευθύνη για
μια τεράστια καταστροφή, οι συνέπειες και ο απόηχος της οποίας θα
μεταφέρεται σαν κατάρα από γενιά σε γενιά!.
Και
θέλω ταπεινά να διατυπώσω με βεβαιότητα την άποψη ότι εκείνο το
«Δυστυχώς επτωχεύσαμεν» του αείμνηστου Τρικούπη εξ αφορμής της κατασκευής
των σιδηροδρόμων το 1888 δεν πρόκειται να επαναληφθεί πάλι εξ αφορμής
της κατασκευής μιας σήραγγας στο Δερβένι, που θα δώσει τη σωστή
λύση σ’ ένα οξύ πρόβλημα, που έχει αναστατώσει μια ολόκληρη περιοχή
και όταν σ’ ολόκληρη τη διαδρομή από Κιάτο μέχρι Πάτρα προβλέπεται
η κατασκευή σηράγγων συνολικού μήκους 16.500 μέτρων!!
Μα
επιτέλους ας περισσέψει και μια σήραγγα από τις 28 της Αττικής οδού
και από τις τόσες άλλες της Εγνατίας οδού και από τις τόσες άλλες
της Εγνατίας οδού και για το όμορφο και γραφικό Δερβένι. Και
πρέπει να πω ακόμη ότι για καμία από τις πιο πάνω σήραγγες – κάποιες
των οποίων έγιναν για να μην ενοχλούνται τα αυτιά κάποιων περιοίκων
….- δεν έγινε καμία κουβέντα και δεν χρησιμοποιήθηκε σαν επιχείρημα
μη κατασκευής, το πολυδάπανο της κατασκευής της.
Και
αν η αγωνιώδης κραυγή μας και όλες οι προσπάθειες που έχουν γίνει
μέχρι σήμερα από το Δήμο με υπομνήματα, παραστάσεις, λαϊκές συνελεύσεις
κ.τ.λ. αγνοηθούν είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε όλα τα ένδικα
μέσα, αλλά και δυναμικά να αγωνιστούμε για να αποτρέψουμε μια καταστροφή
και να προστατεύσουμε το τόπο που γεννηθήκαμε και αγαπάμε.
Ζητάμε
:
α)
την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από σήραγγες όπως
προβλέπει η σχετική προμελέτη.
Β)
απόδοση των χώρων της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής, σταθμού
κ.τ.λ. στην τοπική αυτοδιοίκηση και
Γ)
ανάπλαση του χώρου αυτού με δρόμους, πλατείες, πάρκα, χώρους αναψυχής
κα περιπάτου κ.τ.λ. που θα συντελέσει σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση
της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την πιο πέρα αισθητική ανάταση
και πρακτική χρήση του τόπου αυτού.
Παύλος
Κανελλόπουλος
Συντ. Δάσκαλος
|