Συνάντηση με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ

Με πρωτοβουλία του Βουλευτή του Νομού μας κ. Θεόδωρου Κοτσώνη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 10/06/2003 συνάντηση με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ κ. Δημήτρη Γιαννακό, τον Δήμαρχο Ευρωστίνης κ. Δημήτρη Δούσκα, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χρήστο Λύρα και τον τεχνικό σύμβουλο του Δήμου κ. Θεόδωρο Μάζη. Η συνάντηση έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΟΣΕ, αμέσως μετά την προηγηθείσα σύσκεψη των Βουλευτών και των Δημάρχων του Νομού Αχαΐας με την ηγεσία ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ.
Παρευρέθησαν ο Γενικός Διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ κ. Τσίτουρας και οι Δ/ντες Δ/σεων ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ που εμπλέκονται στο έργο. Στόχος της επίσκεψης εκ μέρους του Δήμου Ευρωστίνης ήταν η πλήρης και λεπτομερής ενημέρωση του Προέδρου ΟΣΕ για τα νέα δεδομένα που προέκυψαν μετά τις προτάσεις ΠΑΘΕ ( ΟΑΠ ) για τη χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου , ο οποίος τελικά σχεδιάζεται με σήραγγες στην περιοχή Δερβενίου.
Μετά λοιπόν από μελέτη και επεξεργασία προέκυψαν δύο μικρές σήραγγες και για τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, μια 350 μέτρων δυτικά του Ζαχολίτικου ποταμού και μια 500 μέτρων ανατολικά αυτού.
Ο Πρόεδρος ζήτησε να παραμείνουν στη συζήτηση οι μηχανικοί ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να ενημερωθεί πλήρως και από τις δύο πλευρές.
Επιδείχθηκε σχέδιο βελτιωμένης υπογειοποίησης, όπου προβλέπεται υπογειοποίηση 950 μέτρων έναντι 100 που προέβλεπε η αρχική πρόταση καθώς και κατασκευή παράπλευρου δρόμου από κόμβο Δερβενίου μέχρι δρόμο Πύργου πλάτους 8 μέτρων έναντι 5,5 που προέβλεπε επίσης η αρχική πρόταση.
Τόσο ο Δήμαρχος κ. Δ. Δούσκας και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χ. Λύρας όσο και ο Βουλευτής του Νομού κ. Θ. Κοτσώνης, μολονότι αναγνώρισαν ότι η καινούρια πρόταση είναι βελτιωμένη, δεν την υιοθέτησαν, αλλά επέμειναν στη λύση των δύο μικρών σηράγγων εκφράζοντας παράλληλα την απορία τους για την επιμονή της ΕΡΓΟΣΕ στη λύση της υπογειοποίησης και όχι στην κατασκευή των δύο μικρών σηράγγων, αφού και η διαφορά κόστους κατασκευής είναι ελάχιστη ( διευκρινίζεται ότι η προτεινόμενη υπογειοποίηση είναι 950 μέτρα και οι δύο μικρές σήραγγες έχουν συνολικό μήκος 850 μέτρα ).
Οι μηχανικοί της ΕΡΓΟΣΕ εδέχθησαν ότι το κόστος μεταξύ των δύο λύσεων δεν είναι σημαντικό αλλά προέβαλαν δύο νέα επιχειρήματα :
Α) Με τη λύση των σηράγγων πρέπει να μεταφερθεί ο Σταθμός προς Λυγιά.
Β) Απαιτείται σημαντικός χρόνος για την εκπόνηση της μελέτης των σηράγγων με συνέπεια την καθυστέρηση υποβολής του φακέλου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όσον αφορά τη μεταφορά του Σταθμού ενημερώθηκε ο Πρόεδρος του Οργανισμού ότι η Λυγιά βρίσκεται στο κέντρο του Δήμου, ότι εξασφαλίζονται άνετα χώροι parking που δεν διαθέτει ο σημερινός Σταθμός και καθόλου δεν θα επηρεάσει την επιβατική κίνηση του ΟΣΕ.
Όσον αφορά τον χρόνο καθυστέρησης των μελετών εκ μέρους του Δημάρχου και του Προέδρου του Δ.Σ επερρίφθησαν ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ η οποία γνώριζε από το 1998 ότι μοναδική λύση για την περιοχή Δερβενίου αποτελούσαν οι σήραγγες και μόνο.
Επισημάνθηκε τέλος, ότι ακόμα και σήμερα, παρά την εντολή του κ. Υπουργού, η ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει προχωρήσει στην εκπόνηση μιας ουσιαστικής μελέτης των σηράγγων. Ο Πρόεδρος του ΟΣΕ μετά την αμφίπλευρη ενημέρωση ζήτησε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες περαιτέρω διευκρινήσεις για τη λύση των σηράγγων υποσχόμενος νέα συνάντηση σε σύντομο χρονικό διάστημα.




Copyright © Δήμος Ευρωστίνης
Ευχαριστούμε......